Rola opakowań na rynku e-commerce | Bong Poland

Blog Bong:

2012-07-31

Rola opakowań na rynku e-commerce

 

Wyróżnij swoją markę poprzez kreatywne opakowania wysyłkowe!

 

Obserwując uważnie panujące trendy możemy dostrzec intensywny rozwój sprzedaży internetowej. Coraz większe znaczenie obok wysokiej jakości obsługi klienta, terminowości czy dostępności nabierają wyróżniające się formy opakowań. Aby przybliżyć rosnące znaczenie rynku e-commerce skorzystam z danych statystycznych z krajów Europy Zachodniej.

 

Wzrost znaczenia rynku e-commerce

E-handel jest młodą dziedziną ale już 45% sprzedawców on-line nie korzysta z innych kanałów dystrybucji jak właśnie sklepy internetowe. Klienci doceniają wygodę jaką niesie ze sobą korzystanie z zakupów w sieci. Nowe technologie, aplikacje mobilne pozwalają dokonywać zakupów z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. W latach 2006-2010 w Niemczech obroty w e-handlu wzrosły o 78%.

 

Rola opakowania w marketingu e-commerce

Średnia cena zakupu w sklepie internetowym wynosi 286 zł dlatego zakupione produkty powinny podlegać ochronie. Cena nie jest podstawowym czynnikiem który wpływa na skłonność zakupów. Konsument jest w stanie zapłacić więcej jeśli zaproponujemy mu wyższą jakość i bezpieczeństwo.

 

Należy pamiętać, że opakowanie nie spełnia wyłącznie funkcji czysto ochronnych i informacyjnych ale również funkcje promocyjne. Opakowania stanowią dopełnienie elementów marketingu mix i ich znaczenie wzrasta z każdym rokiem. Badania wykazują, że opakowania stanowią dla klienta swoistą wartość dodaną. Atrakcyjne formy opakowań zamieniają zakupiony towar w niespodziankę, prezent dla klienta. Pozwala mu poczuć się wyjątkowo. Opakowania podkreślają również prestiż, charakter marki którą chcemy wypromować.

Kreowanie wizerunku marki sklepu, czy sprzedawanego produktu można osiągnąć poprzez personalizację opakowań stosując dowolny nadruk. Logo sklepu, przyciągająca grafika, hasło reklamowe. Wszystkie te elementy pozostają zapamiętane przez klienta. Jest to idealne medium dla reklamy produktu jak i sklepu internetowego.

Odpowiednio dobrane opakowanie tworzy nastrój, specyficzną scenerię dla zakupionego produktu.

Opakowania są finalnym etapem promocji dlatego warto zwrócić na nie szczególną uwagę. Obecnie w niekonwencjonalny i ciekawy sposób możesz opakować dosłownie wszystko.

 

A teraz kilka inspirujących przykładów:

Planujesz akcję promocyjną? Chcesz zwrócić uwagę klienta na swój produkt. Wykorzystaj metalizowane koperty bąbelkowe Metallic Bubble Bag lub ozdobne koperty wykonane z grubej, barwnej folii Foil Bag.

Wysyłasz próbki, certyfikaty, elementy przemysłowe, a może potrzebujesz koperty która w razie potrzeby zamieni się w pudełko? Skorzystaj z kopert kartonowych, tekturowych lub tych z kartonowym tyłem.

Szukasz ochroniarza do spraw firmowych? Zastosuj mocne, wodoodporne polietylenowa koperty kurierskie Coex, które zabezpieczą tajność przesyłki.

Decydując się na konkretne opakowania warto pomyśleć o personalizacji, nadruku na kopertach. Twoja marka nabierze znaczenia i niepowtarzalnego charakteru!


 

Bong Websites

Quick Links

Aktualności

Kontakt